Marketing wielokanałowy

Święta, święta … a po świętach?
26 stycznia 2015
Sprzedaż tradycyjna vs. sprzedaż internetowa
3 lutego 2015

Marketing wielokanałowy, czyli integracja sklepów tradycyjnych oraz internetowych.

W dzisiejszych czasach kluczem do prowadzenia odnoszącego sukces biznesu jest umiejętność połączenia kanałów tradycyjnych z internetowymi. Nie mniej jednak prowadzenie biznesu obejmującego zarówno usługi internetowe jak i tradycyjne niesie ze sobą mnóstwo wyzwań. Istnieje jednak bardzo wiele technik łączenia tych dwóch elementów, które sprawią, że twój biznes przestanie być skomplikowany a zacznie być nowoczesny.

Wrażenie w sklepie
Pomimo ogromnej popularności sklepów internetowych wielu klientów preferuje tradycyjne metody nabywania dóbr, dlatego też kluczowe jest, aby zarówno sklep oraz personel były tak zachęcające i przyjazne jak tylko się da. Zanim jednak przyjdzie pora na zaangażowanie personelu, ważne jest, aby zadziałał internetowy segment biznesu. To właśnie na tej gałęzi działalności detalistów spoczywa odpowiedzialność za docieranie do klienta, tak by ten, wiedział o wszystkich promocjach, ofertach specjalnych oraz wszelkich eventach, które mają miejsce w twoim sklepie. Oczywiście można prowadzić tego typu zabiegi marketingowe w sposób tradycyjny – za pomocą ulotek, kuponów itp. – lecz jest to regres w przypadku prowadzenia biznesu.

Oferty i promocje on-line
Internet jest jednym z najcenniejszych zasobów, jakie posiada współczesny świat. Każda nowoczesna firma walcząca o klientów powinna wykorzystać w pełni jego potencjał. Może w tej chwili większość klientów robiących zakupy on-line to bardzo młodzi ludzie, lecz należy zbiegać o nich już teraz, gdyż w przyszłości mogą stać się poważnymi klientami. Znaczna większość społeczeństwa jest już połączona ze światem za pomocą urządzeń mobilnych – jedynym zadaniem jest teraz dotarcie do nich.
Wszystko zaczyna się od wyszukiwania online. Pomimo, że marketing uprawiany na mediach społecznościowych staje się coraz popularniejszy i skuteczniejszy, to wyszukiwarki oraz systemy PPC (Pay per click) są dwoma najczęściej wykorzystywanymi sposobami na dokonywanie zakupów on line. To właśnie za ich pomocą większość internautów poszukuje produktów i usług w sieci. Możliwość odnalezienia twojego biznesu w wyszukiwarkach Google, Yahoo czy Bing jest kluczem do przynależności do świata sprzedaży oraz uprawiania marketingu internetowego. Dlatego też tak ważne jest, aby stworzyć dobrą sieć searchandingową. Jest to internetowy system nawigacji, który nakieruje klienta na twój sklep. Chodzi tu między innymi o słowa kluczowe przy wyszukiwaniu konkretnego produktu, np., jeśli klient wpisze w wyszukiwarce „kaszmirowy sweter” to na pierwszych miejscach pojawią się adresy stron, które wyszczególniły kaszmirowe swetry, jako produkty definiujące ich zakres działalności.
Jednym z kolejnych uznanych sposobów na uprawianie marketingu internetowego jest stworzenie listy maili do klientów, które posłużą jako adres korespondencyjny do wysyłania wszelkiego rodzaju powiadomień, zaproszeń oraz ofert promocyjnych. Wiele osób traktuje maile reklamowe jako spam, nie mniej jednak bardzo ciężko odmówić skuteczności tej metody.

Media społecznościowe
Strony takie jak Facebook, Twitter, Linkedin czy Instagram, coraz częściej stanowią narzędzie komunikacji firm z klientami. Są one świetnym medium umożliwiającym bezpłatne dotarcie z ofertą do rzeszy klientów. Łączenie kampanii marketingowych z możliwościami mediów społecznościowych jest idealną kombinacją dla każdego rodzaju firmy – świetnie łączą się z firmowymi eventami oraz są doskonałym medium promocyjnym. Coraz częściej widuje się kampanie polegające na tym, że sklep oferuje wyjątkowe oferty za „polubienie na Facebooku”. Tego typu metody udowodniły swoją skuteczność w przypadku sklepów internetowych oraz coraz częściej udowadniają ją w przypadku tradycyjnych działalności. Najważniejsze to pozostać otwartym na nowe rozwiązania, w rozwijającym się ciągle świecie sprzedaży.