Technologie mobilne w sektorze retail

Odwiedź sklep przyszłości! Nie potrzebujesz do tego wehikułu czasu.
26 stycznia 2016
Jak trafić do klienta poprzez technologie mobilne
16 lutego 2016

W moim ostatnim artykule mogliście przeczytać o tym jaką rolę odgrywały nowoczesne technologie w życiu konsumenckim statystycznego Kowalskiego na przełomie ostatnich kilku lat. Z danych tych wynika, iż do zakupów z roku na rok coraz częściej wykorzystujemy telefony, tablety, aplikacje mobilne, które powstają, abyśmy prościej i chętniej wydawali nasze pieniądze.

Nie ma oczywiście w tym nic złego, a wręcz przeciwnie. Sam dostrzegam ich korzyści i korzystam z wielu udogodnień, jakie oferują mi detaliści oraz usługodawcy. Jednak osobiście jestem na ogół wymagający również w kwestiach teoretycznie mało istotnych, takich jak wybór narzędzi, z których korzystam robiąc zakupy. Rzadko kupuję w Internecie, a gdy już to robię, to chcę najczęściej najpierw zobaczyć produkt „na żywo”, dotknąć, przymierzyć.

Na moje szczęście (i osób o podobnych upodobaniach) coraz częściej sprzedawcy oferują możliwość zapoznania się z produktem w punkcie sprzedaży i dokonania zakupu w Internecie z odbiorem osobistym lub przesyłka kurierską. Zachęcany jestem również do pobrania aplikacji mobilnej, aby mieć zawsze i wszędzie dostęp do aktualnej oferty i promocji. Z tej opcji korzystam jednak bardzo rzadko ponieważ:

a) jak większość mężczyzn nie przepadam za zakupami,
b) dla każdego sklepu, z którego korzystam musiałbym mieć zainstalowaną oddzielną aplikację. Obawiam się, że nie zniósłby tego ani mój telefon, ani ja.

Jak jest w Waszym przypadku jako konsumentów? Ciekawi mnie, jak Wy korzystacie z dobrodziejstw nowoczesnych technologii i które z rozwiązań oferowanych przez Waszych usługodawców oraz sprzedawców najbardziej Wam się podobają – zakupy stacjonarne czy online, aplikacje mobilne, oferty przesyłane na Wasze skrzynki pocztowe, czy też może powiadomienia SMS?
Zapraszam do dzielenia się Waszymi spostrzeżeniami i wnioskami z własnych doświadczeń zakupowych. Co Wam się podoba i z czego korzystacie robiąc zakupy, a co jest dla Was niepotrzebne i dlaczego?