Wpływ Twojej marki na klientów: Podsumowanie

Nowe zasady dotyczące wpływu Twojej marki na klientów, cz. 2
23 marca 2016
Mobile Engagement: korzyści płynące z udanej strategii
12 kwietnia 2016

Marketing wpływów jest największą niewykorzystaną okazją Twojej marki. Za pomocą uporządkowanego i dedykowanego przekazu łączącego Cię z Twoją społecznością będziesz mógł sprostać wielu wyzwaniom i zbudować solidną opinię przekazywaną ustnie przez tych klientów, których zaufanie zdobyłeś i tych którzy stali się Twoimi adwokatami marki. Oto rady, które pomogą Ci to osiągnąć:

1.Poznaj ścieżkę zakupów Twoich klientów, by zrozumieć gdzie kupują i czyje opinie są znaczące.
Do określania ścieżki zakupów Twoich klientów wykorzystaj rozwiązanie Retail Next – Licznik klientów i konwersje. Zlokalizuj grupę „codziennych” ekspertów i znawców danych produktów, którzy będą otrzymywać korzyści z reklamowania Twojej marki, a dokładniej rozprzestrzeniania pozytywnych opinii o Twoich produktach. Są to asystenci sprzedawców detalicznych, którzy są zainteresowani poszerzaniem swojej wiedzy o produktach, profesjonaliści w swojej kategorii, do których konsumenci zwracają się po radę oraz pasjonaci, którzy stają się wpływowym źródłem opiniotwórczym.

2.Stwórz odpowiedni wewnętrzny przekaz marketingowy, który zbuduje prawdziwy związek z Twoją marką.
Te osoby chcą otrzymywać szczegółowe informacje o Twoim produkcie, takie które pomogą im lepiej go poznać. Stwórz edukacyjne materiały marketingowe, przedstaw interaktywne rozwiązania, by adwokaci marki poznali lepiej Twoją firmę. Dziel się zainteresowaniem, zabawą, inspiruj szczegółami o Twoim produkcie oraz firmie.

Twoi „wpływowcy” zaopiekują się tym przekazem i podadzą dalej swoim sieciom społecznościowym. Podaruj „adwokatom marki” specjalne uznanie. Zaproponuj promocję oraz wyjątkowe oferty tylko dla nich, by poczuli się częścią elitarnej grupy.

3.Traktuj specjalnie Twoich wyjątkowych adwokatów marki.
Zaaranżuj spotkanie lub event, zaproś ich do swojego biura, zaproponuj spotkanie przy kawie lub podaruj im specjalną ofertę. Traktuj tych indywidualistów jako integralną część Twojego biznesu i zespołu. W zamian staną się Twoimi najlepszymi adwokatami.

Na zakończenie
Wpływ na postrzeganie Twojej marki jest w rękach Twoich odbiorców – poświęć więc im uwagę, zatroszcz się o nich oraz o źródło danych jakich potrzebują, by zrozumieć Twoją ofertę. Bądź autentyczny i twórz produkty, które ludzie pokochają, a z właściwym i ustrukturyzowanym podejściem do marketingu wpływów wzrost będzie się sam generował.