Zmienny charakter zachowań zakupowych klientów

Co każdy detalista powinien wiedzieć o Traffic 2.0?
19 maja 2017
Głębokie uczenie się, sztuczna inteligencja i sklep (niedalekiej) przyszłości
7 czerwca 2017

Trwająca era wielokanałowej sprzedaży bardzo dużo zmieniła w świecie retailu. Widać to szczególnie, gdy porównamy ze sobą podróż klienta sprzed kilku lat oraz przebieg ścieżki zakupowej w czasach obecnych. Jednak nie trzeba odbiegać lata wstecz, by zauważyć znaczącą różnicę w zachowaniach klientów.

Zespół z Chargebacks911, na podstawie badań PwC Global Annual Review 2016 oraz Total Retail survey 2017, opracował infografikę przedstawiającą zmiany zachowań konsumenckich w latach 2016-2017. Znajdziemy w niej podział na 11 kategorii produktowych oraz porównanie krajów, w których klienci najczęściej wybierają zakupy w punkcie sprzedaży, a w których preferują zakupy przez Internet.

W wynikach pojawiają się także klienci z naszego kraju. Jak się okazuje za pośrednictwem Internetu najchętniej nabywamy produkty z branży budowlanej, wyposażenia AGD oraz zabawek.