Jak stworzyć miejsce pracy, które podnosi zadowolenie pracownika

Zadowolenie pracowników przekłada się na zadowolenie klientów
23 sierpnia 2017
Harmonizacja doświadczeń zakupowych klientów jest niezbędna
12 września 2017

O tym, że szczęśliwi pracownicy mają znaczący wpływ na sukces firmy pisaliśmy w poprzednim artykule. Wiele przeprowadzonych badań dowiodło, że pracownicy, którzy czują się szczęśliwi i zaangażowani w pracę, są bardziej produktywni, bardziej innowacyjni i mniej chętni do zmiany miejsca zatrudnienia.

Najważniejszym pytaniem jest jak sprawdzić, czy pracownicy są zadowoleni i zaangażowani w swoje codzienne służbowe zadania. Wiele firm przeprowadza okresowe ankiety, aby ocenić satysfakcję pracowników i środowisko pracy. Jednak dynamiczny rozwój całego świata sprawia, że to co dziś nie stanowi problemu, szybko może ulec zmianie.

Stworzenie kultury, w której zadowolenie i zaangażowanie pracowników jest podstawową misją biznesową, wymaga poświęcenia od wszystkich członków organizacji. Kierownictwo powinno mieć świadomość, jakie są potrzeby pracowników i weryfikować, czy mają oni to, czego potrzebują oraz czy czują się szczęśliwi. Pracownicy natomiast powinni zobowiązać do udzielania rzetelnych informacji zwrotnych. Badane obszary mogą dotyczyć możliwości rozwoju zawodowego, otwartej komunikacji, osiąganych wyników w pracy, silnego przywództwa, uznania, czy też narzędzi i szkoleń wymaganych do dobrej pracy.

Pierwszym krokiem w kierunku stworzenia właściwej atmosfery w pracy jest ciągłe (i codzienne) gromadzenie opinii na temat podstawowych obszarów doświadczeń pracowników. Bardzo ważnym elementem jest również informowanie pracowników o tym, jak ważny jest ich feedback. Kolejnym istotnym aspektem jest przejrzystość platformy, w której gromadzone są opinie pracowników. Dzięki niej szybko zlokalizujemy problemy, a następnie będziemy mogli wdrożyć działania w celu ich rozwiązania. Na koniec pozostaje już tylko dbanie o utrzymanie wprowadzonych standardów.

HappyOrNot to doskonały system do badania i bieżącej obserwacji nastrojów pracowników. Więcej informacji na temat tego narzędzia znajduje się tutaj. Zachęcamy do lektury.