Znaczenie szybkości witryn internetowych dla urządzeń mobilnych

5 sekretów pomyślnego otwarcia sklepu
20 października 2017
Optymalizacja podróży klienta – webinar
10 listopada 2017

Jeśli śledzicie na bieżąco nasze blogowe publikacje, to z pewnością pamiętacie, że harmonizacja doświadczeń zakupowych jest niezbędna. Dzieje się tak ponieważ coraz częściej klienci szukają produktów online w trakcie zakupów w sklepie stacjonarnym. Osoby, które wciąż nie wierzą w potęgę urządzeń mobilnych zachęcamy do zapoznania się z ciekawą infografiką, obrazującą jak niezwykle ważne dla branży retail są technologie mobilne. Tym razem chcielibyśmy poruszyć kolejny ważny temat związany ze smartphone’ami, tabletami itp. urządzeniami, bez których nie ruszamy się nawet na krok.

Prowadząc biznes w branży detalicznej z pewnością posiadasz stronę internetową, którą można wyświetlać również na urządzeniach mobilnych. Adres internetowy w dzisiejszych czasach jest ważniejszy niż fizyczny adres firmy, dlatego niezwykle istotne jest, aby klienci mogli łatwo trafić do Twojego sklepu i swobodnie się po nim poruszać.

Pierwszy z tych warunków możesz spełnić poprzez dobranie odpowiedniego dla Twojego biznesu i łatwego do zapamiętania adresu www, a następnie pozycjonowanie go działaniami SEO oraz SEM. Z kolei swobodny ruch po witrynie dla użytkowników mobilnych zapewnisz poprzez jej właściwą optymalizację.

Dlaczego prędkość działania strony www dla urządzeń mobilnych jest ważna?

Użytkownicy mobilni często są w drodze lub spieszą się, dlatego oczekują ekspresowego wyszukiwania informacji. Dla nich liczy się każda sekunda. Jeśli odwiedzą Twój adres internetowy i szybko nie uzyskają poszukiwanych informacji z powodu jej powolnego działania, opuszczą ją bardzo szybko, a Ty stracisz potencjalnego klienta. Co gorsze, to negatywne doświadczenie klienta może utrwalić się w jego pamięci i już zawsze będzie omijał Twoją firmę szerokim łukiem.

Pamiętaj, że im szybciej pobierana jest witryna, tym więcej czasu i możliwości będą mieli klienci, by nawiązać z Tobą kontakt. Oznacza to większą retencję klientów i większe możliwości poprawy konwersji. Prędkość działania witryny ma także wpływ na Twoją pozycję w rankingach wyszukiwania. W branży retail panuje bardzo duża konkurencja, dlatego warto zadbać o każdy element, który może poprawić pozycję Twojego biznesu w wyszukiwarkach internetowych.