Handel detaliczny nie umarł, ale bardzo szybko się zmienia

Oto dlaczego e-mail marketing powinien dostać drugą szansę – cz.1
1 grudnia 2017
Oto dlaczego e-mail marketing powinien dostać drugą szansę – cz.2
15 grudnia 2017

W erze sprzedaży multikanałowej właściciele tradycyjnych sklepów mogą głosić teorie, iż handel detaliczny umarł. Ich zdaniem klienci odwiedzają sklepy, aby zapoznać się z produktem na żywo, a ostatecznego zakupu dokonują w sklepie internetowym u innego dostawcy. Co więcej, zgodnie z najnowszymi badaniami klienci coraz częściej szukają produktów online w trakcie zakupów w sklepie stacjonarnym, o czym pisaliśmy już na naszym blogu we wpisie dotyczącym harmonizacji doświadczeń zakupowych.

Jeśli się z nim zapoznaliście, z pewnością wiecie, że handel detaliczny bardzo szybko się zmienia, a sprzedawcy powinni przede wszystkim zrozumieć podróż klienta i dostosować proces obsługi do jego wymagań. Aby brand miał szansę przetrwać w nowej erze sprzedaży należy zapewnić spójne, płynne, markowe doświadczenie w wszystkich punktach kontaktu z klientem. Dotyczy to zarówno fizycznych punktów kontaktu jak i cyfrowych. Zasada ta dotyczy nie tylko „dużych graczy”, ale również właścicieli mniejszych sklepów. Oni także, dzięki przemyślanym działaniom on-line oraz off-line, mogą tworzyć ciekawe akcje, które przyciągną klientów do odwiedzenia ich sklepu.

Poniżej prezentujemy bardzo ciekawą infografikę przygotowaną przez specjalistów z Fundera.com, z której dowiecie się, co klienci kupują w sklepach stacjonarnych, co kochają w tego rodzaju zakupach, a czego nienawidzą.