Pięć najczęściej popełnianych przez detalistów błędów

Sylwia Gromek

Customer Relations Manager

Jeden z najbardziej znanych przedsiębiorców i inwestorów z Doliny Krzemowej, Marc Andreessen opublikował na łamach „Wall Street Journal” słynne zdanie: „Software is eating the world”. Chodziło mu o to, że coraz więcej działań, które dotąd były realizowane „analogowo”, czyli przez bezpośredni lub telefoniczny kontakt, wkrótce będą wykonywały lub znacząco ułatwiały specjalne programy.

Krajowa Federacja Sprzedaży (NRF) szacuje, że w 2017 r. sprzedaż detaliczna on-line w USA wzrośnie o 8-12%, natomiast tradycyjne sklepy odnotują przyrost sprzedaży na poziomie 2,8%.

Interakcje oparte o cyfrowy świat stają się swoistą normą w każdej dziedzinie życia i sektor detaliczny absolutnie nie jest tu żadnym wyjątkiem. Rzeczywiście jest tak, że przeciętny klient stale poddawany jest „cyfrowemu” oddziaływaniu, niezależnie od pory dokonywania zakupów i wybranego kanału. Dlatego naturalnym jest określenie cyfrowego doświadczenia  jako kluczowego czynnika wzrostu dla detalistów.

Detaliści wiedzą, że technologia cyfrowa odgrywa obecnie olbrzymią rolę, nie mniej jednak nie wszyscy do końca rozumieją jak najlepiej wykorzystać jej potencjał. Wiele z nich zwyczajnie nie nadąża za najnowszymi trendami, nie dostosowując się odpowiednio do nowatorskich standardów. Poza tym trudności nastręcza także fakt, że każda podróż klienta jest inna i często balansuje pomiędzy fizyczną a cyfrową rzeczywistością.

Klienci chcą mieć kontrolę nad tym, w jakim czasie i w jaki sposób wchodzą z interakcje z marką. I za każdym razem oczekują doskonałości.

Poznaj 5 najczęściej popełnianych przez detalistów błędów.

Źródło: Apllause.com