Badanie satysfakcji klientów: Wyniki ankiety

Krzysztof Sutkowski

Sales Assistant

Analizy ankiety przeprowadzonej przed meczem Polska – Ukraina za pomocą systemu badania satysfakcji klienta
Emocje związane z Euro 2016 udzielają się wszystkim, nawet tym, dla których piłka nożna nie jest specjalnie interesującą dyscypliną sportową. Niemniej jednak każdy w głębi serca trzyma kciuki i liczy na pozytywny wynik biało-czerwonych.
Badanie satysfakcji klientów
W naszej firmie także mocno kibicujemy naszej reprezentacji. Aby sprawdzić nastroje panujące przed meczami, wykorzystaliśmy system służący na co dzień do badania satysfakcji klientów, który znajduje się w naszej ofercie sprzedażowej. Dziś postanowiliśmy podzielić się z Wami wynikami ankiety meczu Polska – Ukraina.
Badanie satysfakcji klientów
Na pomysł zbadania przedmeczowych nastrojów w naszej firmie wpadliśmy na sześć godzin przed pierwszym gwizdkiem. Wykorzystując cztery przyciski dostępne w terminalu przypisaliśmy im odpowiednio cztery wyniki.
Dziś rano otrzymaliśmy automatycznie z systemu maila z dokładną analizą wczorajszych badań. Poniżej przedstawiamy jeden z wielu wykresów dotyczący tego, jak typowaliśmy rezultat meczu.
Wyniki badania satysfakcji klientów
Jak wynika z przeprowadzonej przez nas analizy najwięcej głosów na wynik 3-0 dla Polski oddano do południa. Za tym wynikiem opowiedziała się aż połowa wszystkich głosujących. Wynik 2-0 obstawiło 33% ankietowanych, a pozostałych 17% głosów oddano na rezultat 1-0. Godzinę później rozkład głosów uległ niewielkiej zmianie. Najwięcej trafnych typów (33% głosów na wynik 1-0, jakim zakończył się ten mecz) oddano do godziny 14:00. Między godziną 14:00, a 15:00 wszyscy głosujący byli przekonani, że Polska wygra z Ukrainą 2-0. Były jednak również typy mniej optymistyczne. Pojawiły się one przed godziną 16:00. W okresie tym 9% ankietowanych opowiedziało się, że nasza reprezentacja wcale nie musi zwyciężyć z Ukrainą. Tyle samo procent głosów opowiedziało się za wynikiem 1-0 dla naszych.
To badanie było oczywiście dla nas dobrą zabawą. Jednocześnie jest to przykład, jak w prosty sposób można zaangażować klienta. Dzięki odpowiedniemu umiejscowieniu terminala badania satysfakcji klientów (w naszym przypadku mieści się on w pobliżu bardzo uczęszczanego miejsca, jakim jest kuchnia i stojący w niej ekspres do kawy) oraz sformułowaniu w odpowiedni sposób pytania, możemy uzyskać naprawdę dużą ilość ciekawych informacji wprost od naszych klientów. Przedstawiony przez nas wykres jest jedynie częścią obszernych raportów, które są automatycznie przesyłane na skrzynki pocztowe użytkowników.

hands_smileys_basic
Jeśli chcielibyście poznać bliżej ten i wiele innych produktów wspomagających jakość obsługi klienta, zapraszam do kontaktu z naszą firmą. Z przyjemnością odpowiemy na wszelkie pytania oraz zaprezentujemy działanie tychże produktów.