“Dzięki Bogu już piątek!” – fakt czy mit?

Krzysztof Sutkowski

Sales Assistant

Nowe badania HappyOrNot odkrywają prawdę o najlepszym dniu roboczym

Chyba nie ma osoby, która przynajmniej raz w ciągu swojej kariery zawodowej nie powiedziała: „Dzięki Bogu już piątek!” – typową odpowiedź na długi, stresujący tydzień w pracy i wizję nadchodzącego weekendu. Jednakże, czy to sformułowanie jest prawdziwe? HappyOrNot przyjrzał się zagadnieniu bliżej, aby sprawdzić słuszność tego komunikatu.

Badanie satysfakcji pracowników
Tysiące klientów na całym świecie używa terminali HappyOrNot do badania satysfakcji klientów. Część z nich używa tej platformy także do ciągłego pomiaru zadowolenia personelu z pracy np. Nike, eBay, Microsoft, DHL, Dixons Carphone. Blisko milion pracowników na całym świecie, na koniec każdego dnia pracy, przy pomocy terminali HappyOrNot odpowiada na pytanie: „Jak Ci się dzisiaj pracowało?”.

Najlepszy dzień do pracy to sobota
Pozornie praca podczas weekendu nie wydaje się być najlepszym czasem dla pracowników, ale badania pokazują, że nic bardziej mylnego. Okazuje się, że w wynikach poziomu zadowolenia pracowników sobota wypada najlepiej (76,5% pośród wszystkich odpowiedzi). Interesujące jest także to, że niedziela wypada lepiej niż piątek.
badanie satysfakcji klientów

Mit: poniedziałek to najgorszy dzień do pracy
Dane ukazały, że najgorszym dniem pracy w ciągu tygodnia jest wtorek (73,1%). W rzeczywistości poniedziałek podąża w rankingu za piątkiem (0.3%), co wskazuje, że środek tygodnia jest największym wyzwaniem dla pracowników. Pracodawcy i działy HR powinni zwrócić szczególną uwagę na te wyniki i spróbować wzmocnić motywację pracowników w tych dniach.
1-rys
Czy stres końcoworoczny jest dobry?
Oprócz analiz dziennych i tygodniowych HappyOrNot zbadało także trendy miesięczne. Wydawałoby się, że koniec roku jest najgorszym okresem pod względem poziomu zadowolenia pracowników, jednakże wyniki ukazują co innego. Interesujące jest to, że listopad i grudzień wypadły w wynikach jako miesiące najwyższego poziomu zadowolenia pracowników.
Fakt ten dowodzi, iż nie ma korelacji pomiędzy napięciem związanym z zadaniami oraz celami przypadającymi na koniec roku a zmniejszonym poziomem satysfakcji pracowników. Wskazuje też, że dobry poziom stresu może stymulować i motywować pracowników do działania, przekładając się na pozytywną ocenę firmy.

2-rys
Szczęśliwi pracownicy są wyznacznikiem sukcesu
Codzienne monitorowanie samopoczucia pracowników oraz wyciąganie wniosków z comiesięcznych trendów jest kluczem do rozwoju biznesu. W interesie firmy jest, by odpowiednio angażować i motywować pracowników, ponieważ ich nastawienie przekłada się na lepszą produktywność i rozwój.