Faq

1. Jakie korzyści przynosi wdrożenie platformy analitycznej?

Platforma analityczna RetailNext umożliwia detalistom i właścicielom sieci handlowych zbieranie, analizę i wizualizację danych z poszczególnych punktów sprzedaży. Zdobyte informacje przedstawiane są w wybranych przez użytkownika formatach i umożliwiają wdrożenie działań prowadzących do wzrostu rentowności danego punktu handlowego. Poprawia to wyniki finansowe poprzez:

  • zwiększenie sprzedaży
  • ograniczenie kradzieży
  • redukcję kosztów.

2. Dlaczego warto zainwestować w platformę analityczna RetailNext?

Kompleksowa i wszechstronna platforma RetailNext łatwo integruje się z największą liczbą źródeł danych ze sklepów, w tym kalendarzy promocyjnych, systemów kadrowych, a nawet analiz pogodowych oraz innych czynników wpływających na zachowania klientów. Daje to sprzedawcom możliwość identyfikacji możliwości wzrostu, wprowadzenia zmian i mierzenia sukcesu .

3. Jak działa platforma RetailNext?

Platforma RetailNext gromadzi i koreluje informacje uzyskane z najróżniejszych dostępnych źródeł danych dostępnych wewnątrz sklepu. Bada i analizuje zachowania zakupowe klientów oraz mierzy skuteczność kampanii promocyjnych. Analiza danych z różnych źródeł, dostarcza kierownictwu wiedzy umożliwiającej uzyskanie wzrostu sprzedaży nawet o 20% lub więcej.

4. Na czym polega analiza ruchu klientów z platformą RetailNext?

RetailNext oferuje liczenie osób, zarówno w poszczególnych wejściach jak i wewnątrz sklepu. Mapy kinetyczne pozwalają detalistom zrozumieć filozofię, wg której klienci przemieszczają się w sklepach, zdefiniować kolejki oraz obszary o dużym natężeniu ruchu. Ścieżka Analizy Mapy pokazuje szczegółowe informacje o odwiedzanych dzięki technologiom mobilnym i analizom obrazu.

5. W jaki sposób RetailNext chroni prywatność klientów?

RetailNext nie zbiera ani nie przechowuje informacji dotyczących: imienia i nazwiska, płci, wieku, numeru telefonu, finansów lub którychkolwiek z zawartości urządzenia mobilnego, tj. : zdjęcia, filmy, kontakty, e-maile, wiadomości tekstowe, dokumenty lub przeglądania historii stron internetowych. Ponadto używa kompleksowych środków bezpieczeństwa IT w celu ochrony wszystkich zebranych danych.

6. Czy platforma RetailNext wpływa na zadowolenie klientów?

Platforma RetailNext zwiększa zaangażowanie klienta i jego pozytywne doświadczenie dzięki wskaźnikom, które pokazują w jaki sposób najbardziej optymalne rezultaty przynosi konkretne rozmieszczenie i wyposażenie sklepu.

7. Kto korzysta z analiz in-store RetailNext?

Detaliści na całym świecie, centra handlowe, a nawet producenci stosują analizy in-store do zbierania i analizy ogromnych ilości danych, dotyczących zachowania klientów i ogólnej wydajności sklepu. Korzystanie z platformy RetailNext pomaga zwizualizować zebrane dane łatwo i zwięźle, za pomocą różnych metod, w tym aplikacji mobilnej RetailNext, komputera, eksportu raportów itd.

8. Co wyróżnia RetailNext?

RetailNext wykorzystuje wytrzymałą i skalowalną, opatentowaną platformę RetailNext do najlepszych w klasie analiz video, wykrywania urządzeń mobilnych za pomocą Wi-Fi (w tym Bluetooth), danych z punktów sprzedaży systemów i wiele innych źródeł informowania sprzedawców o tym, jak współpracować z klientami w ich sklepach.

9. Czy platforma RetailNext analizuje także kolejki?

Platforma RetailNext pomaga lepiej zrozumieć zachowanie klientów w kolejce. Analizy kolejek pozwalają zmniejszyć zatory w kasach, odpowiednio przystosować do obsługi obszary obciążone kolejkami, co pozwala na usprawnienie wydajność i poprawę zadowolenia klientów (CEM). Oprócz standardowych czasów oczekiwania, czasu obsługi i długość kolejki, RetailNext mierzy również współczynniki rezygnacji, co daje wgląd w źródła utraconych możliwości sprzedaży.

10. Czy za pomocą platformy analitycznej można mierzyć skuteczność kampanii marketingowych i merchandisingu?

Specjaliści merchandisingu zaopatrzeni w narzędzia analityczne RetailNext czemu mogą:

  • Przewidywać najkorzystniejsze lokowanie produktu
  • Zrozumieć ruch klientów i identyfikować obszary wysokiego i niskiego zaangażowania
  • Mierzyć efektywność ekspozycji i witryn, aby zrozumieć co przyciąga nowych klientów
  • Zdalnie monitorować efektywność witryn sklepowych w dowolnym miejscu.

11. Jakie korzyści przynoszą systemy kolejkowe Qmatic?

  • umożliwiają sprawiedliwe traktowanie wszystkich klientów, zapewniając im poczucie komfortu oraz indywidualnego podejścia
  • informują klienta o przewidywanym czasie oczekiwania, co daje poczucie kontrolowania kolejki
  • uwalniają od obowiązku stania w kolejce, umożliwiając pożyteczne wykorzystanie czasu.

12. W jaki sposób system kolejkowy Qmatic zwiększa poziom satysfakcji personelu?

  • tworzy przyjazne środowisko pracy i redukuje stres
  • informuje m.in. o liczbie oczekujących klientów, czasie oczekiwania i czasie obsługi
  • umożliwia efektywne łączenie potrzeb klientów z kompetencjami personelu
  • zwalnia personel z obowiązku zarządzania kolejką i kolejnością obsługi.

13. Czy systemy kolejkowe redukują czas oczekiwania na obsługę?

Systemy kolejkowe Qmatic mogą zredukować rzeczywisty czas oczekiwania nawet o 30%.

14. Po jakim czasie można zauważyć pierwsze rezultaty wdrożenia systemu kolejkowego?

Już pierwszego dnia system Qmatic daje widoczne rezultaty takie jak:

  • krótszy czas oczekiwania w kolejce (rzeczywisty i postrzegany)
  • system wczesnego ostrzegania np. alerty informują o zbyt długim czasie oczekiwania w kolejce
  • wprowadza ład, porządek, komfort i bezpieczeństwo obsługi
  • wzrost sprzedaży dzięki przekazywaniu klientom, czekającym w kolejce treści reklamowych.

15. Czy system kolejkowy Qmatic umożliwia wcześniejsze zarezerwowanie wizyty?

Dzięki opcji Calendar oraz Calendar Internet klienci mogą zarezerwować wizytę przed wyjściem z domu lub biura za pomocą telefonu lub rezerwacji internetowej.

16. Czy w systemie kolejkowym Qmatic dostępna jest opcja identyfikacji klienta?

System umożliwia identyfikację klientów za pomocą różnych narzędzi takich jak.: karty magnetyczne, karty zbliżeniowe, kody QR, ciągi znaków takie jak. PESEL, numer konta, numer telefonu.

17. Czy system kolejkowy Qmatic generuje dane statystyczne?

System Qmatic generuje dane statystyczne, których analiza służy poprawie jakości i efektywności obsługi. Opcja Dashboard umożliwia ciągły pomiar ważnych parametrów i wspiera kierownictwo w bieżącym zarządzaniu obsługą klientów.

18. Czy na biletach systemu kolejkowego Qmatic możliwe jest umieszczenie tekstu reklamowego i loga?

Powierzchnia biletu jest w pełni edytowalna. Można na niej umieszczać dowolne treści, grafiki i reklamy.

19. Czy systemy kolejkowe można wykorzystać do prezentacji treści reklamowych?

Systemy Qmatic posiadają moduł Digital Signage umożliwiający tworzenie treści informacyjno-reklamowych oraz zarządzanie ich dystrybucją.

20. Dlaczego warto zainwestować w system kolejkowy Qmatic oferowany przez iFlow?

  • jesteśmy liderem na rynku i mamy 20 letnie doświadczenie we wdrażaniu systemów kolejkowych
  • zastosowanie systemu przynosi realne korzyści – zwiększa, jakość i efektywność obsługi, ma bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży i generuje znaczne oszczędności zasobów.