Najważniejsze trendy e-commerce 2018

Sylwia Gromek

Customer Relations Manager

Aby wyprzedzić konkurencję, detaliści muszą najpierw dogonić kupujących i podążać za ich preferencjami i oczekiwaniami. Noworocznym priorytetem dla tych detalistów, który jeszcze tego nie zrobili,  powinno być opracowanie i sukcesywna realizacja spójnego planu marketingowego na 2018 rok.

Zachęcamy do zapoznania się z listą trendów e-commerce w 2018 roku wskazanych przez firmę Creative Canary, aby właściwie przygotować się na wyzwania sprzedażowe Nowego Roku. Cyfrowy portfel, czatboty, Snapchaty i inne nowoczesne formy dystrybucji treści marketingowych, bezdyskusyjnie nadają nowy kierunek komunikacji z klientami.

Wraz z rozwojem branży e-commerce i zmianami trendów konsumenckich, sklepy nie mogą „przetrwać” bez obecności w kanałach preferowanych przez swoich klientów. Ostatnie badanie przeprowadzone przez firmę Statista przewiduje 246,15% wzrost sprzedaży e-commerce na całym świecie z 1,3 biliona dolarów w 2014 r. do 4,5 biliona dolarów w 2021 r.

Nie chcąc pozostać w tyle, detaliści powinni przygotować zintegrowany plan marketingowy e-commerce na 2018. Pomocna w jego opracowaniu będzie poniższa infografika.