Skontaktuj się z nami: +48 22 862 45 88 iflow@iflow.pl

Nowe zasady dotyczące wpływu Twojej marki na klientów, cz. 2

W artykule: „Nowe zasady dotyczące wpływu Twojej marki na klientów” mogliście się dowiedzieć o dwóch pierwszych zasadach. Dowiedz się kto rządzi biznesem oraz jakie cechy są wymagane aby klienci powracali do Twojego sklepu.

 

 Zasada nr 3: Klienci rządzą biznesem

Jako marka musisz przekonać swoich odbiorców, że sprzedajesz wyjątkowy produkt. Jednak nawet jeśli ktoś pozytywnie odpowie na Twój przekaz marketingowy, szanse na to, że inni w go nie uwierzą pozostają wysokie. Według Lab42 tylko 24% Amerykanów wierzy w przekaz reklamowy.

Jest też druga strona medalu. Klienci chcą wiarygodnych rekomendacji, z pierwszej ręki, opartych na doświadczeniach. Marki mogą wykorzystać ten trend tworząc sieć specjalistów, dając im źródło wiedzy o danych produktach i umożliwiając bezpośredni kontakt z produktem.

95% klientów na całym świecie twierdzi, że ufa rekomendacji usłyszanej od przyjaciół oraz rodziny bardziej niż wszystkim innym formom reklamy.

83% rekomendacji ustnych jest związanych z osobistym doświadczeniem z produktem/marką.

– Marketing szeptany generuje ponad dwukrotnie większą sprzedaż niż płatne reklamy.

Zaufani „wpływowcy” są Twoją najlepszą strategią marketingową. Marketing szeptany miał zawsze znaczenie, ale ważne jest również to, kto mówi o Twojej marce.

Zasada nr 4: Autentyczność jest unikalną formą waluty

Do tego, aby móc lepiej wpływać na wybory klientów, Twoja marka powinna oferować więcej niż jedynie powierzchowny przekaz do Twojej społeczności rekomendujących.

Twoja firma musi zrozumieć największe potrzeby oraz sprostać negatywnym opiniom Twoich klientów.

To tylko niektóre czynniki wpływające na wybory konsumenckie klientów. Aż 77% klientów online opiera się również na recenzjach, przy podejmowaniu decyzji o zakupie danego produktu. Co więcej, nawet negatywna opinia, będąca wyrazem autentyczności pozostałych, może wpłynąć pozytywnie na decyzję zakupową.

Według Google dzisiejsi konsumenci korzystają z dwa razy większej ilości dostępnych źródeł niż kilka lat temu. Jedną z najbardziej wpływowych marketingowo rzeczy, jaką Twój biznes może zrobić, jest to by być obecnym jako członek społeczności konsumentów.