Nowe zasady dotyczące wpływu Twojej marki na klientów

Jarosław Tyma

Sales Director

Aktualnie marki muszą sprostać wyższym wymaganiom niż kiedykolwiek dotąd. Ze względu na szeroki dostęp do informacji za pomocą telefonów komórkowych czy mediów społecznościowych, klienci oczekują, aby były one aktualne i na już.
W tym rozrastającym się ekosystemie wiedza porusza się z prędkością światła. Klienci polegają na opiniach o produktach przekazywanych przez znajomych, rodzinę czy zaufanych ekspertów, obok tych, które biernie przyswajają korzystając z mediów społecznościowych.
Twoja marka jest w rękach Twojej społeczności oraz klientów. Nieważne ile wydasz na kampanie reklamowe – nie zbudujesz właściwych relacji z klientami – jeśli nie spojrzysz na nie w nowy sposób.

Oto nowe zasady dotyczące właściwego wpływu na działania klientów:
Wpływ marki na klientów
Zasada nr 1: Zaufanie na wagę złota

Tylko 4% Amerykanów wierzy, że marketingowcy oraz specjaliści od reklamy działają uczciwie (wg. raportu AdAge), prawie połowa konsumentów odpowiedziała, że nie ufa nowym źródłom informacji. Nie wspominając 65% klientów, którzy wierzą internetowym opiniom od nieznajomych bardziej niż przekazowi marketingowemu danej firmy. Nawet marketingowcy z najlepszymi intencjami muszą być więc ostrożni wiedząc, że obecnie klienci są sceptyczni, nerwowi oraz czujni, gdy otrzymują wiadomości od firm. Większy budżet nie kupi zaufania, ale właściwy kontakt do niego prowadzi.
Wpływ marki na klientów2
Zasada nr 2: Prawdziwy katalizator zakupu

Minęły dni kiedy wizerunek celebrytów był najlepszym sposobem promowania produktu. Teraz katalizatorami zakupu są mamy, ojcowie, przyjaciele, liderzy przedsiębiorstw oraz eksperci w danej dziedzinie. To są osoby podobne do nas, które przeznaczyły swój czas na dogłębne zapoznanie się z produktami oraz usługami danej firmy, z powodu ich zainteresowania tematem. Dla zdobycia uwagi większej liczby klientów, Twoja marka musi być wszechobecna, tak by stworzyć długoterminowe związki z katalizatorami przedsiębiorczości oraz osobami uznającymi się za specjalistów w danej społeczności.
W powyższej kategorii mieści się personel sklepów, specjaliści danej dziedziny oraz jej pasjonaci. Mogą oni sprzedawać Twoje produkty, używać ich w swojej pracy albo przeznaczając więcej czasu i pieniędzy (niż przeciętnie) korzystają z nich realizując swoje pasje. Rozszerz swoją sieć wpływów inwestując w lepsze relacje z tymi wpływowymi jednostkami.