Oto dlaczego e-mail marketing powinien dostać drugą szansę – cz.1

Sylwia Gromek

Customer Relations Manager

Choć nie zawsze przykuwa uwagę, na jaką zasługuje, zdolność e-mail marketingu dotarcia do klientów w wysoce spersonalizowany sposób sprawia, że jest to taktyka marketingowa, którą należy bardzo rozważnie planować i realizować.

E-mail marketing to wyjątkowa forma marketingu bezpośredniego wykorzystująca pocztę elektroniczną jako narzędzie komunikacji. Detaliści i inne rodzaje firm wysyłały wiadomości e-mail do klientów z wielkim sukcesem przez ponad dwie dekady. Jedno z badań wskazało, że ponad 80 procent ankietowanych uważa, że marketing e-mailowy ma korzystny wpływ na utrzymanie i pozyskiwanie klientów.

Ci, którzy z powodzeniem korzystają z e-mail marketingu, skutecznie polecają produkty, ogłaszają akcje promocyjne i robią wiele więcej. Zadziwiać może fakt, że pomimo ogromnego potencjału drzemiącego w tej formie marketingu, niektórzy detaliści spychają go na boczny tor. Zgłębiając temat i zdając sobie sprawę z korzyści, jakie może przynieść dla twojej firmy, bądź gotowy na ponowną ocenę wcześniej zaplanowanej strategii marketingowej.

Chcesz zwiększyć konwersję

E-mail to doskonały sposób na przekształcenie leadów sprzedażowych w realny biznes i propagowanie lojalności u stałych klientów. Większość klientów ma dziś co najmniej jeden adres e-mail, który regularnie sprawdza, dzięki czemu e-mail jest bardzo skuteczną platformą dotarcia do klientów. Jeśli działasz zgodnie z dobrą etykietą i wysyłasz maile do adresatów, którzy uprzednio wyrazili zgodę na otrzymywanie od ciebie informacji, możesz oczekiwać, że większość z tych klientów chce dowiedzieć się więcej o twoich produktach, aktualnej ofercie – zwyczajnie chce być z tobą w bieżącym kontakcie. Bez wątpienia oznacza to, że ta grupa odbiorców jest zmotywowana i zaangażowana.

Niektóre osoby, które subskrybują otrzymywanie od ciebie newslettera nie są de facto aktywnie gotowe do zakupu. Wskazane jest jednak używanie e-maili dla pozostania z nimi w kontakcie, a nawet delikatne zabiegi sprzedażowe, przygotowujące grunt pod przyszłe zamiary zakupowe potencjalnego klienta. Wzorowa kampania mailingowa powinna z jednej strony zachęcać do szybkiej interakcji, a z drugiej budować długoterminową strategię, która będzie przemawiająca do zróżnicowanej grupy naszych odbiorców.

Poczta e-mail zapewnia większy zwrot z inwestycji niż inne kanały

Podczas opracowywania kampanii marketingowej zwrot z inwestycji jest jednym z kluczowych czynników. Dobrą wiadomością jest to, że e-mail marketing jest jednym z najbardziej opłacających się narzędzi marketingowych. Dzieje się tak, dlatego że wysyłasz e-maile do klientów, którzy zadeklarowali chęć ich otrzymywania. Ponadto, jest to efektywny sposób dostarczania spersonalizowanych i aktualnych wiadomości, niewymagający zaangażowania dużej ilości czasu. Możesz nawet utworzyć wiele list adresowych, aby jeszcze bardziej zróżnicować lub dostosować wiadomości do swoich odbiorców.

 

To nie koniec korzyści e-mail marketingu.  O kolejnych możesz przeczyć wkrótce w kolejnym wpisie.