Jak poprawić zaangażowanie pracowników?

zaangażowanie pracowników
Poprawa poziomu satysfakcji z wykonywanej pracy oraz zadowolenia pracowników nie musi być żmudnym, skomplikowanym procesem. Poniżej zostały opisane pewne kluczowe argumenty, określające dlaczego tak ważne dla biznesu jest słuchanie i angażowanie pracowników.

Sekretne składniki sukcesu firmy

Wiemy, że bez klientów biznes nie może się rozwijać. Jednakże to tylko część recepty na sukces. Sednem decydującym o wybiciu się spośród konkurencji są pracownicy (dokładnie: szczęśliwi oraz zaangażowani). Kiedy trzon firmy jest stabilny, możesz z łatwością wspierać swoich klientów. Profity będą jedynie wisienką na torcie.
W jaki sposób budujesz silny fundament twojej firmy z pracownikami? Droga zaczyna się od przyznania, że bez zmotywowanych i zaangażowanych pracowników, stojących murem za misją firmy i pracujących razem by ten cel osiągnąć, nie ma tak naprawdę co budować.

Posiadanie zaangażowanych i szczęśliwych pracowników nie może być czymś wymuszonym, kupionym czy oczekiwanym z góry.

Kryje się za tym deklaracja zmian oraz skupienie firmy na zbudowaniu odpowiedniego środowiska dla pracowników do wzrostu i rozwoju razem z nią.

Czasy (zaangażowanie w pracę) się zmieniają

Staje się coraz bardziej widoczne to, że nie można utrzymać i przyciągać talentów jedynie zarobkami i benefitami. Siła robocza równocześnie staje się młodsza, starsza i bardziej różnorodna, dostarczając różnego rodzaju potrzeb i oczekiwań.
Można stworzyć zaangażowanie i poczucie jedności z zespołem wiedząc z jaką grupą docelową mamy do czynienia. Cel jest wyzwaniem i jednocześnie staje się oczekiwaną normą.
Tak, jak wierzy Gregory P. Smith – profesjonalny mówca oraz autor wielu bestsellerów, na liderów spada odpowiedzialność za stworzenie wysokiej jakości satysfakcji z pracy jego pracowników. Gregory P. Smith określił pięć kroków nazwanych PRIDE (Provide, Reward, Involve, Develop, Evaluate), ukazujących przełożonym oraz managerom jak zbudować bardziej produktywne środowisko pracy:

1. Dostarcz pozytywnego środowiska pracy

2. Nagradzaj i szanuj

3. Wpływaj na zwiększenie zaangażowanie pracowników

4. Rozwijaj umiejętności i potencjał twoich pracowników

5. Oceniaj i mierz poziom satysfakcji z pracy

 
Oto wyzwanie – skąd możesz wiedzieć, czy Twoi pracownicy są zadowoleni z pracy? W jaki sposób możesz ich zaangażować aby się o tym dowiedzieć?

20160829-how-to-improve-employee-satisfaction

Słuchaj, ucz się i spraw, aby ten proces trwał

Uwielbiamy powyższe 5 metod i chcemy podzielić się z wami tym, jak wdrożyć punkt 3. oraz 5. Nasze odpowiedzi mogą wydawać się proste, ale ten proces wiąże się ze sporym zaangażowaniem. Firmy, które zobowiązały się do zwiększenia poziomu zadowolenia pracowników, zbierają świetne benefity.
Pierwszym krokiem w tym procesie jest Pytanie.
Pytaj codziennie jak pracownicy czują się w różnorodnych aspektach ich pracy
Zobacz jak różna atmosfera miejsca pracy i nastawienie pracowników wpływa na twój biznes
Wiedz kiedy i gdzie pojawiają się sporne kwestie i dyskutuj o wprowadzeniu potrzebnych zmian z twoimi pracownikami
Kolejnym krokiem w tej metodzie jest uczynić ją rutyną

Wyniki badania satysfakcji pracowników, odbywającego się raz w roku nie wystarczają

Zmiany w atmosferze miejsca pracy i nastawienie pracowników do pracy, jest tak gwałtowne, że to co stało się w zeszłym tygodniu, może przyćmić to, co będzie się działo jutro. Sporne kwestie mogą się powoli piętrzyć i stać cichym zabójcą produktywności i rentowności.
Kluczem do sukcesu jest mieć stały, zręczny oraz anonimowy sposób na ocenę i mierzenie feedbacku pracowników. Zamienić ten feedback w stały dialog z twoimi pracownikami oraz wspólną pracę nad poprawą, stworzy lepsze miejsce pracy dla wszystkich. Takie działanie zatrzyma szczęśliwych, lojalnych i zmotywowanych pracowników.
Szczęśliwi pracownicy pomagają osiągnąć sukces firmy. Powiedz nam, czy twoi pracownicy są szczęśliwi i zaangażowani?

Dowiedz się, jak Twoja organizacja może zwiększyć poziom zaangażowania twoich pracowników: HappyOrNot