W jaki sposób rzeczywistość rozszerzona może zmienić zakupy online?

Sylwia Gromek

Customer Relations Manager

Technologiczne nowości nieustannie zmniejszają dystans pomiędzy środowiskiem online i offline. Jedną z najbardziej obiecujących technologii przyszłości jest rzeczywistość rozszerzona (AR – Augmented reality).

Rzeczywistość rozszerzona to dość obszerne pojęcie. Najprościej opisać ją jako system łączący w sobie obraz prawdziwego świata z generowanymi za pomocą komputera obiektami. Nakładanie dodatkowych elementów na obraz z kamery odbywać musi się w czasie rzeczywistym, być interaktywne oraz umożliwiać swobodne ruchy użytkownika w trzech wymiarach.

Do czego może przydać się tego typu narzędzie? Zastosowań jest wiele. Przede wszystkim pozwalają one na łatwe sprawdzenie jak produkt z e-sklepu będzie prezentował się w mieszkaniu kupującego lub na jego osobie (np. jeśli kupuje ubrania). Utrata tej interaktywności w doświadczeniu zakupowym prowadzi do niepewnych nabywców i opuszczonych koszyków. Co więcej, wdrożenie rozwiązań pozwalających na zmianę doświadczeń zakupowych może bardzo korzystnie wpłynąć na postrzeganie marki przez klientów i media.

Dowiedz się z infografiki od Augment, jak technologie rzeczywistości rozszerzonej mogą wpłynąć na proces zakupowy, zarówno w środowisku online jak i offline.

Dla zainteresowanych polecamy krótki filmik, pokazujący zastosowanie technologii rozszerzonej rzeczywistości.