Jak zmniejszyć liczbę porzuceń koszyka

Krzysztof Sutkowski

Sales Assistant

Porzucone koszyki to prawdziwa zmora dla biznesów e-commerce. Przypuszczam również, że i Wam zdarzyło się przemierzać sklep internetowy w poszukiwaniu upragnionego produktu, a po jego odnalezieniu i dodaniu do koszyka, opuściliście sklep, rezygnując z zakupu. Ja w swoim życiu robiłem tak wiele razy z różnych przyczyn. Czasami udawało mi się znaleźć ten sam produkt w innym sklepie w lepszej cenie, niekiedy do zakupu zniechęcała mnie konieczność utworzenia konta użytkownika, innym razem frustrował mnie skomplikowany proces transakcyjny.

Aby móc zmniejszyć liczbę porzuceń koszyka, najpierw trzeba poznać ich główne przyczyny, a potem wprowadzić odpowiednie środki zaradcze. Specjaliści z Fullestop.com przygotowali ciekawą infografikę dotyczącą tego zjawiska, zawierającą wyniki badań oraz wskazówki, co należy robić, a czego unikać. Zachęcamy do zapoznania się z nią, a następnie przemyślenia, z jakich powodów Wam zdarzało się porzucać koszyki w sklepach internetowych. Podzielcie się nimi w komentarzach, z przyjemnością poznamy Wasze zdanie na ten temat.