Dlaczego kupującym zależy (lub nie) na twojej marce

Dlaczego klienci zachowują się jak nastolatki i co możemy z tym zrobić?
23 kwietnia 2015
Dlaczego konwersja nie jest jedyną „słuszną” miarą?
20 sierpnia 2015

 Sukces sprzedaży detalicznej zależy głównie od reputacji twojej marki. Dla wielu detalistów to ciągła walka o zdobycie większej liczby klientów.. Od dawien dawna reputacja marki zależała od jakości twojej reklamy i tego jakie emocje budzi u potencjalnych klientów.

Podczas gdy reklamy pojawiają się na każdym kroku, odbiorcy są na nie mniej podatni. Bardzo rzadko można spotkać się z unikalnością i wyrazistością na tle innych produktów. Konkurencja jest zawzięta, a twoja marka nie jest jedyną , jaką ludzie będą chcieli nabyć.

W erze kupowania produktów online, to klienci mają większą kontrolę. Zbierają opinie i rekomendacje od znajomych, rodziny oraz poprzez strony internetowe. Co najważniejsze – kupują produkty marek, którym czują, że mogą zaufać.

Zakup towaru jest podyktowany emocjonalnym wyborem danej marki.
Firmy najpierw planują, co chcą przekazać – jak przekonać klientów do ich produktów oraz usług w sposób inny niż konkurencja. Później budują plan marketingowy, by wzbudzić działanie u odbiorców. Wielu marketingowców jest zaskoczonych niskim wpływem takich działań na sprzedaż.
Jak być bardziej efektywnym? Odwróć to działanie. Zacznij od zebrania informacji od klientów: dlaczego wybrali twoją markę, jak się czują wobec Twojego produktu/usługi i dlaczego tak jest.
Takie podejście jest mniej skupione wokół reklamowania towarów/usług, wkłada więcej wysiłku w dostarczenie tychże dóbr oraz usług, które czynią daną markę unikalną.
Zanim zaczniesz wprowadzać nową kampanię marketingową, zadaj sobie pytanie: „dlaczego klientom zależy na naszej marce?” Wypracuj odpowiedni plan, który przyniesie zdumiewające efekty.