Analizy demograficzne. Pokolenie „środka”

Zaangażuj 100% klientów korzystających z urządzeń mobilnych bez użycia aplikacji!
1 grudnia 2015
Karty podarunkowe
8 grudnia 2015

Pokolenie „Środka”
Zdefiniowane przez ekspertów w dziedzinie analizy rynku jako wyedukowane, praktyczne i cyniczne pokolenie środka (urodzonych między 1965 a 1979 rokiem) stanowi najmniejszą aczkolwiek nie najmniej istotną grupę konsumencką. Stanowią oni około 20% wszystkich klientów, lecz ich aktywność w zakresie dokonywania zakupów nie obija się bez echa i stanowią bardzo łakomy kąsek dla marketingowców.
Problem z pokoleniem środka leży w ich sceptycyzmie względem marek. W przeciwieństwie do najmłodszych nie podążają oni za trendami i internetową popularnością ani nie przywiązują się do konkretnych producentów tak jak najstarsi. Jako grupa wydają jednak bardzo dużo i tu pojawia się pytanie, na które firmy od dłuższego czasu chcą uzyskać odpowiedź – gdzie?
Wychowane w erze informacyjnej pokolenie środka korzysta z bardzo wielu źródeł, aby poznać markę i bardzo sceptycznie podchodzi do reklam i zabiegów marketingowych w ogólności. Odbierają bardzo negatywnie wszelkie skandale, w które uwikłane są firmy, bardzo łatwo stracić ich zaufanie, doskonale rozumieją swoje prawa jako konsumentów – to główne powody, dla których pokolenie środka jest tak wymagającą grupą klientów. Są znani z tego, że sprawdzają przed zakupem produkt we wszystkich dostępnych źródłach i starają się dowiedzieć o firmie jak najwięcej zanim zostawią swoje ciężko zarobione pieniądze w danym sklepie.

Nelson Barber, profesor Uniwersytetu New Hempshire stwierdził, że jest to sposób na ustrzeganie się przed oszustwami ze strony firm, a także byciem wyzyskiwanym przez marketingowców i sprzedawców. To co wiadomo na pewno odnośnie preferencji konsumenckich pokolenia środka to to, że cenią sobie niskie ceny oraz dogodną lokalizację. Pewne jest też, że preferują robienie zakupów w sklepach stacjonarnych niż przez internet – badanie prowadzone przez TimeTrade wykazało, że aż 91% osób z tej grupy konsumenckiej wyznaje tradycyjne formy handlu. Pomimo, że pokolenie środka ceni sobie miłą atmosferę w czasie dokonywania zakupu, nie lubi wchodzić w interakcje z ekspedientami – zaledwie 26% oczekuje pomocy od pracowników sklepu. Wskazuje na to także fakt, iż jedynie 4% badanych ceni sobie wiedzę personelu i ich porady dotyczące produktu.

Nelson Barber, profesor Uniwersytetu New Hempshire stwierdził, że jest to sposób na ustrzeganie się przed oszustwami ze strony firm, a także byciem wyzyskiwanym przez marketingowców i sprzedawców. To co wiadomo na pewno odnośnie preferencji konsumenckich pokolenia środka to to, że cenią sobie niskie ceny oraz dogodną lokalizację. Pewne jest też, że preferują robienie zakupów w sklepach stacjonarnych niż przez internet – badanie prowadzone przez TimeTrade wykazało, że aż 91% osób z tej grupy konsumenckiej wyznaje tradycyjne formy handlu. Pomimo, że pokolenie środka ceni sobie miłą atmosferę w czasie dokonywania zakupu, nie lubi wchodzić w interakcje z ekspedientami – zaledwie 26% oczekuje pomocy od pracowników sklepu. Wskazuje na to także fakt, iż jedynie 4% badanych ceni sobie wiedzę personelu i ich porady dotyczące produktu.