Zwiększ świąteczną sprzedaż dzięki zadowolonym klientom

Okres przedświątecznych zakupów 2016
6 grudnia 2016
“Dzięki Bogu już piątek!” – fakt czy mit?
3 stycznia 2017

W najbliższy weekend detaliści spodziewają się największych tłumów w tym sezonie świątecznym, zwłaszcza w sobotę 17 grudnia (ostatnią sobotę przed świętami). Szczęśliwi klienci oznaczają większe wydatki, ale jak dowiedzieć się, czy klienci są szczęśliwi?

Miesiąc przed świętami Bożego Narodzenia jest zawsze aktywnym okresem dla konsumentów i detalistów. Ponad 40% sprzedaży sezonowej odbywa się w ostatnich 10 dniach przed świętami (według National Retail Federation i Retail Next). Twórcy platformy RetailNext, o której więcej dowiecie się z naszej strony, zidentyfikowali dwa największe dni sprzedaży w tym roku – 17 grudnia, przypadający na sobotę oraz 23 grudnia, przypadający na piątek.

Kiedy mowa o sprzedaży detalicznej, klienci są królami. Opłaca się detalistom posiadać wiedzę o tym, jaki jest poziom zadowolenia ich klientów w tych szczytowych dniach sprzedaży.HappyOrNot®, jako wiodąca firma w ulepszaniu satysfakcji klientów i poziomu zaangażowania pracowników, przeanalizowała dane tych dwóch najbardziej zapracowanych dni z 2014 oraz 2015 roku. 1 100 000 odpowiedzi klientów sieci detalicznych wykorzystano do zidentyfikowania poziomu satysfakcji klientów, by uczynić ich szczęśliwszymi i zwiększyć sprzedaż w sklepach.

Satysfakcja klientów podczas szczytowych dni sprzedaży
Przedświąteczna sobota, przypadająca w tym roku na 17 grudnia, jest dniem największego ruchu podczas świątecznych zakupów. Dla zapewnienia najlepszych doświadczeń klientom, detaliści powinny zwrócić uwagę na następujące statystki:
• Satysfakcja klientów spada co godzinę o około 1% podczas standardowych godzin otwarcia (9:00-21:00)
• Ogólna satysfakcja klientów zmniejsza się o 11% w ciągu całego dnia

Wykres poziomu satysfakcji klientów w rozkładzie godzinnym, podczas ostatniej przedświątecznej soboty w 2015 roku

Piątek, 23 grudnia jest określany jako drugi najważniejszy dzień w tegorocznym okresie przedświątecznym. W tym dniu wielu klientów, z małym rozeznaniem cenowym spieszy się, by kupić prezenty na ostatnią chwilę. Podobnie jak w sobotę przed świętami, satysfakcja klientów spada nieustannie w ciągu dnia. Wyniki godzinne wyglądają niewiele lepiej. Jednak w przeciwieństwie do tego dnia, trend stabilizuje się po godzinie 15:00 ze średnią wartością satysfakcji na poziomie 82%.

Wykres poziomu satysfakcji klientów w rozkładzie godzinnym w dniu 23 grudnia 2015 roku.

Według danych HappyOrNot, dwa dni wzmożonych zakupów utrzymywały się od 2014 roku i jest spodziewane aby utrzymały się również w 2016 roku. Niezadowolenie klientów jest powracającym trendem ale istnieją metody mierzenia, które detaliści mogą wykorzystać do poprawy satysfakcji klientów.

Jak uszczęśliwić klientów i zwiększyć sprzedaż
Według raportu SMG szczęśliwy klient wyda 40% więcej podczas jednej wizyty i według TNS 30% kupujących zrezygnuje z zakupu, jeśli będzie mieć złe doświadczenia w trakcie wizyty. By wygrać z tendencją niezadowolonych klientów, proponujemy detalistom następujące rozwiązania:
• Zaplanuj odpowiednią liczbę pracowników do godzin szczytu (14:00-17:00)
• Starannie zaopatrz sklep, aby wszystkie produkty były dostępne dla klientów
• Skoncentruj się na motywowaniu i wspieraniu personelu, ponieważ ich dobre nastawienie do pracy wpływa pozytywnie na klientów
O HappyOrNot:
HappyOrNot to proste w użyciu, przystępne oraz anonimowe narzędzie służące do badania poziomu satysfakcji klientów oraz pracowników. Ocena za pomocą czterech przyjaznych przycisków zachęca do interakcji i buduje zaangażowanie odbiorców. Ten sposób ankietowania poziomu zadowolenia klientów oraz pracowników daje 20x większy feedback w porównaniu do innych rozwiązań.