Rozwijanie biznesu detalicznego poprzez social media

Wprowadzenie do analiz in-store
6 października 2017
5 sekretów pomyślnego otwarcia sklepu
20 października 2017

Jeśli twój biznes kwitnie, słupki sprzedaży pną się w górę, bez potrzeby korzystania z kanałów social media, nie oznacza to wcale, że nie potrzebujesz tego rodzaju narzędzia. W rzeczywistości aż 72% millenialsów sprawdza lokalne firmy w internecie przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z ich usług. Zatem kiedy klient porówna pusty profil na Facebooku twojej firmy z „żyjącym” fan page’em konkurencji, na którym codziennie pojawiają się nowe, ciekawe wpisy i zdjęcia, łatwo jest odgadnąć, kogo klient wybierze. Oto kilka praktyk, które pomogą zaistnieć twojej marce w social media, bez potrzeby zdobywania obszernej wiedzy na temat ich działania.

Wyznacz osobę odpowiedzialną lub poświęć swój czas

Jeśli masz budżet, który pozwoli zatrudnić specjalistę ds. mediów społecznościowych, to znakomicie, ponieważ twoja firma bardzo szybko zaistnieje w tych kanałach komunikacji. Jeśli nie, przeznacz godzinę każdego dnia na pisanie i planowanie postów lub zagospodaruj nieco więcej czasu w weekend, aby przygotować materiał na cały tydzień. Są powszechnie dostępne narzędzia, które automatycznie opublikują przygotowane posty w zaplanowanym czasie.

Słuchaj social media

Śledź rozmowy na temat mediów społecznościowych, które pojawiają się w twojej branży i wykorzystaj zdobyte informacje do tworzenia wpisów, które będą atrakcyjne dla twoich klientów. Pokaż klientom, że ich opinie są dla ciebie ważne, a szybko zostanie to przez nich docenione.

Szybko reaguj na negatywne opinie

Klientom bardzo zależy na otrzymaniu szybkiej odpowiedzi od ciebie, zwłaszcza w przypadku zgłoszonych reklamacji. W rzeczywistości 39% klientów publikujących negatywne opinie w kanałach social media, liczy na odpowiedź w ciągu pierwszej godziny. Uruchomienie powiadomień na smartfonie daje możliwość szybkiej reakcji w sytuacjach kryzysowych.

Generuj ruch w punkcie sprzedaży

Kanały social media są świetnym sposobem generowania ruchu w sklepie stacjonarnym. Jednym ze sprawdzonych sposobów jest publikacja kuponu rabatowego, upoważniającego do wykorzystania podczas zakupów w sklepie. Innym pomysłem na zwiększenie ruchu jest publikacja w kanałach social media informacji o „happy hours”, czyli godzin, podczas których klienci otrzymają rabat lub gratis. Pomysłów jest mnóstwo.

Podsumowując

Media społecznościowe to nieustannie i bardzo szybko rozwijające się zjawisko. Nie da się wykorzystać ich w 100% możliwości, ale na początek wystarczy trzymać się kilku podstawowych wskazówek tj.: słuchać klientów, szybkie reagować na ich feedback (szczególnie negatywny) oraz zachęcać do działania. Sprawi to, że twoja marka nie tylko zaistnieje w social media, ale również przyciągnie klientów do odwiedzenia twojego sklepu. Reszta w twoich rękach.