Skontaktuj się z nami: +48 22 862 45 88 iflow@iflow.pl

Zwiększanie dostępności usług publicznych a zachowanie dystansu społecznego

W ciągu ostatniego roku zdecydowana większość instytucji była zmuszona do ograniczenia bezpośrednich wizyt i tym samym dostępności usług. Choć dbałość o zapewnienie bezpiecznego środowiska i dystansu społecznego wymaga dodatkowych wysiłków to jednocześnie absolutnie nie wyklucza wysokiej jakości obsługi i poziomu doświadczeń klientów.

Ponowne otwarcie i luzowanie reżimów sanitarnych wiąże się z wysokim prawdopodobieństwem zwiększonego zainteresowania wizytami bezpośrednimi wynikające z chęci załatwiania odkładanych spraw. Istnieją sprawdzone i skuteczne sposoby, aby nie dać się niemile zaskoczyć rzeczywistości.

Planowanie wizyt zwiększa przestrzeń dla oczekujących

Wdrożenie internetowego systemu rezerwacji wizyt to doskonały sposób nie tylko na uniknięcie przepełnionych stref oczekiwania na obsługę, ale także na sprawne i bezpieczne zarządzanie przepływem klientów.

Liczba dostępnych terminów może być dopasowana do aktualnej obsady personelu i lokalnych przepisów określających ilość osób mogących jednocześnie przebywać w punkcie obsługi. Dzięki możliwości powiązania internetowego systemu rezerwacji z telefonicznym umawianiem wizyt przez pracownika, rozwiązanie znajduje zastosowanie także dla osób nie korzystających, czy też nie mających dostępu do internetu.  

Bezdotykowe potwierdzenie przybycia 

Aby przepływ klientów stał się jak najmniej kontaktowy, warto wybrać system rezerwacji, który będzie umożliwiał potwierdzenie przybycia na wizytę bez konieczności angażowania personelu czy używania automatu biletowego. Wystarczy, że klient kliknie w link w otrzymanej wiadomości SMS bezpośrednio po wejściu do punktu obsługi i jego zgłoszenie się na umówione spotkanie zostaje w szybki i prostu sposób potwierdzone.

Zintegrowanie tej funkcjonalności z terminalem stanowiskowym sprawia, że personel otrzymuje bezpośrednio powiadomienia z informacją o kliencie i szczegółami wizyty. Dzięki takiemu płynnemu połączeniu, bezpieczeństwo klientów i personelu jest zagwarantowane na wszystkich etapach obsługi.

Wygodne i bezpieczne oczekiwanie dzięki wirtualnej kolejce

Znaczną wartością wirtualnej kolejki jest również bilet mobilny, który daje niespotykane dotąd możliwości. Klienci mogą zeskanować umieszczony na drzwiach wejściowych kod QR i tym samym zając miejsce w wirtualnej kolejce. Posiadając bilet mobilny w telefonie, klienci mogą bezpiecznie czekać na wezwanie do obsługi w dowolnym miejscu. Oczekiwanie poza punktem obsługi pozwala łatwiej kontrolować liczbę osób w placówce i utrzymać wymagany dystans społeczny.

Synergia systemu rezerwacji wizyt i wirtualnej kolejki gwarantuje najlepsze rezultaty i doskonale odpowiada na dzisiejsze wyzwania w zakresie standardów zarządzania przepływem klientów.

Źródło: https://www.qmatic.com/blog/how-to-solve-queuing-problems