3 sposoby jak zwiększyć sprzedaż

5 sposobów jak zwiększyć sprzedaż detaliczną w okresie świątecznym
18 grudnia 2019

Martyna Cupriak
Customer Excellence Manager

Podniesienie planki może być prawdziwym wyzwaniem, ale by ułatwić ten proces warto skupić się na kilku kluczowych elementach.
Sukces w handlu detalicznym, zarówno online, jak i offline, wymaga ogromnej pracy. Dzięki opisanym poniżej sposobom zwiększysz sprzedaż i pozyskasz sympatię swoich klientów.

Sposób 1. Czat na żywo

Podczas zakupów w fizycznym sklepie, pracownicy pomagają aktywnie klientom doradzając m.in. w doborze produktów. Jednym z kluczowych obowiązków pracowników jest udzielenie odpowiedzi na wszelkie pytania, które może mieć kupujący. Natomiast podczas zakupów online klienci nie mają bezpośredniego kontaktu z osobą, do której mogliby się zwrócić i muszą komunikować się z firmą za pośrednictwem telefonu, e-mail, mediów społecznościowych lub czatów na żywo.

Różne badania udowadniają, że klienci wolą skorzystać z czatu na żywo niż pisać maile lub dzwonić bezpośrednio do firmy. Czat na żywo pozwala kupującym rozmawiać z pracownikiem Twojej firmy lub z botem z zaprogramowanymi odpowiedziami za pośrednictwem interfejsu komunikatora. Obie opcje czatu na żywo umożliwiają kupującym otrzymywanie odpowiedzi na pytania w czasie rzeczywistym podobnie, jak w przypadku wysyłania SMS-ów do znajomego. Czat na żywo można łatwo dodać do dowolnej witryny internetowej za pomocą interfejsów API lub innej wtyczki oprogramowania.
Możliwość natychmiastowej odpowiedzi na pytania klientów buduje pozytywne wrażenie co do jakości obsługi i przyciąga klientów do Twojej marki.

Sposób 2. Mobile Store

Smartfony i tablety dają możliwość klientom robić zakupy z dowolnego miejsca na świecie w dowolnym momencie, co niewątpliwie daje pewną przewagę zakupom mobilnym nad zakupami w sklepie stacjonarnym.

Na szczęście, jeśli masz sklep internetowy, to nie jest trudne, aby ten sklep był responsywny i zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych. Wiele platform e-commerce radzi sobie z najtrudniejszymi częściami tworzenia witryny mobilnej i pozwala ominąć większość problemów. Jednak, warto regularnie sprawdzać czy sklep internetowy działa w prawidłowy sposób i jest przyjazny w użytkowaniu.

Sposób 3. Zatrudnienie pracowników i szkolenie

Przedstawiciele handlowi to osoby odpowiedzialne za faktyczną sprzedaż, więc jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, dobrym pomysłem jest zainwestowanie w swoich pracowników. Zatrudnij ludzi, którzy chcą dla Ciebie pracować i okażą zainteresowanie Twoimi produktami. Znalezienie kompetentnych pracowników wymaga rozbudowanego procesu rekrutacji, ale ten wysiłek się opłaca.
Szkolenie pracowników jest niezbędne, ponieważ poziom kompetencji przekłada się bezpośrednio na doświadczenia Twoich klientów. Warto więc, oprócz dbałości o wygląd sklepów i czystość w magazynach, skupić się na odświeżaniu kompetencji pracowników.

Dobrze zorganizowane szkolenia sprawiają, że pracownicy będą czuli się komfortowo podczas procesu sprzedaży, nauczą się szybciej finalizować transakcje i będą posiadać wiedzę niezbędną do obsługi klientów na najwyższym poziomie. Pozwól personelowi sklepu skupić się na obsłudze klienta. Ważne jest, aby utrzymywać sklep w czystości i porządku, ale nie kosztem zaangażowania oraz interakcji z klientami.

Źródło: https://retailnext.net/en/blog/tips-to-take-your-retail-business-to-the-next-level/