Skontaktuj się z nami: +48 22 862 45 88 iflow@iflow.pl

5 sekretów pomyślnego otwarcia sklepu

Otwieranie sklepu może być zatrważającym procesem, ale istnieje kilka prostych sposobów, które mogą pomóc Ci w odniesieniu sukcesu.

 

Bez wątpienia otwarcie sklepu stanowi trudne zadanie oraz wiąże się z mnóstwem rzeczy do zrobienia i rozważenia. Po drodze łatwo zapomnieć o małych, ale ważnych aspektach, które sumarycznie składają się na końcowy sukces. Poniżej znajdziesz 5 sekretów udanego otwarcia sklepu jakie zdradza RetailNext.

 

Ustal tożsamość

 

Przede wszystkim wyraźnie określ tożsamość Twojego sklepu i marki oraz upewnij się, że jest czymś co będzie miało odzwierciedlenie w oferowanych produktach i sposobie ich ekspozycji. Wróć do punktu wyjścia i przypomnij sobie, dlaczego to robisz. Postaw sobie wysoko poprzeczkę i bądź oryginalny nie kopiując dotychczasowych pomysłów innych detalistów. Bądź spójny w opracowywaniu swojego modelu biznesowego.

 

Zrób wcześniej dokładne rozeznanie

 

Przed podjęciem tej ważnej decyzji poznaj otaczającą przestrzeń. Może nie być łatwo wygospodarować czas, ale naprawdę warto poświęcić kilka godzin, dni a nawet tygodni żeby poznać bliżej specyfikę sklepu. To się niewątpliwie przełoży in plus w dalszej perspektywie. Część sprzedawców detalicznych bez szczególnej dbałości bilansuje zalety i wady planowanej lokalizacji dla swojego nowego przedsięwzięcia, ale chyba nikomu nie trzeba udowadniać jak bardzo cenna jest wiedza dotycząca skali potencjalnego ruchu klientów, oświetlenia czy choćby tego, czy pracownik będzie mógł bezpiecznie sam zamknąć sklep.

 

https://vimeo.com/234592819

 

Uprzednio angażuj ludzi budując swoją obecność w sieci

 

Wszyscy wiemy, jak ważną rolę odgrywają social media w promocji i komunikacji z przyszłymi klientami Twojego sklepu. Jednak przed otwarciem sklepu detaliści często pomijają ten etap. Nie chodzi tu o zdradzanie wszystkiego a jedynie o zapalenie swoistej iskierki chęci poznania bliżej Twojego przedsięwzięcia. Skorzystaj z dostępnych bezpłatnych kont społecznościowych i wzbudź ciekowość odbiorców.

 

Lokalizacja znaczy bardzo wiele

 

Tak, wiem, że słyszałeś to milion razy, ale trudno powstrzymać się i pominąć w tym miejscu fakt, jak ważny wpływ na przyszły sukces Twojego sklepu ma jego lokalizacja. Otwarcie sklepu jest kosztowne, ale bądź daleki od skuszenia się na tani wynajem powierzchni. Zwróć uwagę gdzie swoje sklepy posiadają duzi, skuteczni w sprzedaży gracze rynku detalicznego i nie wahaj się popytać pobliskich sklepów o warunki handlowe, godziny szczytowe ruchu klientów i wszystko inne co budzi Twoją ciekawość i może być pomocne w podjęciu właściwych decyzji.

Traktuj swoich pracowników jak najwierniejszego klienta

 

I na koniec to co wydaje się być oczywiste – zadowoleni pracownicy są po prostu bardziej wydajni i efektywni. Są skłonni ciężej pracować, bardziej się zaangażować i mają mniej dni absencji. Czując się docenieni są bardziej lojalni, bardziej związani z firmą i jej oddani. Dzięki temu firma może oszczędzić czas i pieniądze na rekrutację i szkolenie nowych pracowników. Szczęśliwi pracownicy odczuwają satysfakcję z pracy, a ich entuzjastyczne podejście działa niczym magnes przyciągający klientów oraz wzbudza chęć dołączenia do zespołu u osób szukających pracy.

 

Powyższe wskazówki powinny być dla Ciebie pomocne w przyjęciu stosownej strategii, doborze odpowiednich narzędzi oraz przede wszystkim, podjęcia właściwych działań, których zwieńczeniem będzie pomyślne otwarcie sklepu odnoszącego sukces.