Skontaktuj się z nami: +48 22 862 45 88 iflow@iflow.pl

O czym należy pamiętać przy budowaniu długoterminowych relacji z klientami

Kontynuując podjęty temat znaczenia długofalowych relacji z klientami, o którym pisaliśmy w poprzednim wpisie, teraz skupimy się na tym, o czym należy pamiętać przy ich budowaniu.

Co zatem możesz zrobić, aby poprawić dotychczasowe relacje z klientami i przekonwertować jednorazowych kupujących w lojalnych, stałych klientów?

  1. Zadbaj o wyraźny branding. Twoim pierwszym zadaniem jest stworzenie silnego, jasnego i spójnego brandingu. Co i w jaki sposób oferuje twój sklep? Co jest czynnikiem go wyróżniającym? Jakie doświadczenia chciałbyś zagwarantować swoim klientom? Dawanie ludziom spójnych i pozytywnych doświadczeń jest pierwszym krokiem do budowania z nimi silnej relacji. Upewnij się, że Twoja marka dociera do właściwej grupy odbiorców i czyń ją widoczną we wszystkich obszarach działalności.
  2. Wyróżnij się. Podejmij środki, aby odróżnić się od konkurencji. Powinieneś mieć coś do zaoferowania, czego nie może zrobić żaden z twoich konkurentów, niezależnie od tego, czy jest to rodzaj produktu, specjalna cena, wyjątkowe doświadczenie zakupowe czy po prostu lepsza obsługa klienta. Bez tej „wyjątkowości” klienci nie będą mieli powodu, aby faworyzować Twoją ofertę pośród innych dostępnych.
  3. Zapewnij klientów o dobrym wyborze. Twórz poczucie u kupujących, że decydując się na zakup w Twoim sklepie dokonali wyboru najlepszego z możliwych. Kreowanie przekonania u klienta, że jesteś odpowiednim, rzetelnym dostawcą sprawi, że klienci będą wracać po więcej produktów.
  4. Buduj bardziej osobiste relacje. Staraj się tworzyć bardziej osobiste relacje z klientami, nawet jeśli są to krótkotrwałe interakcje. Choćby kilkominutowa życzliwa rozmowa z uśmiechniętą osobą może uczynić czyjś dzień lepszym i zapewnić trwałe wspomnienie tej z pozoru nieznaczącej wiele sytuacji .
  5. Utwórz program lojalnościowy. Programy te nagradzają klientów za wielokrotne wizyty w Twoim sklepie, jak np. oferowanie darmowego produktu przy każdych 10 zakupach lub umożliwienie klientowi zbierania punktów (które mogą później zostać wymienione na innych benefity czy nagrody). Niewątpliwie jest to tani sposób zachęcania klientów do ponownych zakupów.

Nie musisz wydawać fortuny na nowe materiały czy kampanie, aby utrzymać klientów dłużej i aby ich lojalność stała się Twoim najwyższym priorytetem. Nawet trochę kreatywnego myślenia i codziennego wysiłku może wystarczyć, aby odróżnić Cię od konkurencji i zapewnić, że Twoi klienci będą wracać po więcej.