Skontaktuj się z nami: +48 22 862 45 88 iflow@iflow.pl

System rezerwacji wizyt usprawnia zarządzanie przepływem klientów w covidowej rzeczywistości

Znoszenie kolejnych restrykcji i odmrażanie nie tylko gospodarki, ale także wielu sfer życia społecznego szczęśliwie się zaczęło. W nadchodzących tygodniach i miesiącach dalej będą łagodzone obostrzenia związanie z epidemią a usługodawcy muszą być przygotowani na przyjęcie klientów w covidowej rzeczywistości. Ponieważ ryzyko związane z COVID-19 nadal będzie potencjalnie wysokie, należy spodziewać się, że niektóre ograniczenia będą wciąż obowiązywać. Dlatego też usługodawcy muszą zachować ostrożność podczas ponownego otwierania swoich placówek i świadczenia usług.

Jednym z rozwiązań, które może być bardzo pomocne, jest korzystanie z systemu rezerwacji wizyt. Dzięki umawianiu wizyt, usługodawcy mogą zarządzać przepływem klientów oraz optymalizować wejścia i minimalizować przebywanie klientów do czasu niezbędnego na ich obsługę, wymuszając w ten sposób dystans społeczny wymagany w tej sytuacji.

W poprzednim wpisie  przybliżyliśmy kluczowe zalety systemu rezerwacji wizyt. W tym artykule przedstawimy porady dotyczące wykorzystania systemu w celu usprawnienia zarządzania przepływem klientów.  

Wskazówki dotyczące planowania wizyt: Jak zarządzać spotkaniami, aby usprawnić zarządzanie przepływem klientów

  • Zintegruj swoje rozwiązania w celu płynnego zarządzania przepływem klientów

Rezerwacja wizyt to tylko część rozwiązania. Aby płynnie zarządzać przepływem klientów, usługodawcy muszą również zapewnić kompleksowy system kolejkowania, który „zaopiekuje się” klientem już od jego wejścia do punktu obsługi. Synergia obu systemów jest kluczowa, aby zapewnić sprawność całego procesu obsługi.

  • Segmentuj klientów przed ich przybyciem

Jeśli świadczysz różne usługi w swoich oddziałach, możesz segmentować klientów według usług, których potrzebują. Gdy tylko to możliwe, proś klientów o określenie usługi, której realizacji oczekują już na etapie rezerwacji wizyty. Pozwoli Ci to uzyskać przegląd wymaganych usług w danym czasie i odpowiednio zaplanować obsadę stanowisk.

  • Zawsze informuj klientów na bieżąco

Informowanie klientów na każdym etapie procesu, od momentu umówienia wizyty, aż po finalizację obsługi,  jest niezmiernie ważne. Wysyłaj więc potwierdzenie umówienia wizyty, przypomnienie o zbliżającym się terminie oraz wszelkie aktualizacje dotyczące zmian.

  • Ułatw klientom korzystanie z systemu rezerwacji

Bądź pewien, że gwarantujesz  sprawny i przyjazny dla klienta proces. Wraz z informacjami aktualizującymi status zaplanowanej wizyty czy też przypomnieniami o zbliżającym się terminie, możesz na przykład wysłać link do check-inu. Klient podążając za nim zabezpieczy swoje miejsce w wirtualnej kolejce, oszczędzając w ten sposób czas i podnosząc swoje pozytywne doświadczenia na najwyższy level.

To tylko niektóre wskazówki dotyczące efektywnego sposobu planowania wizyt służącego usprawnieniu zarządzania przepływem klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, pobierz rekomendowany przewodnik tutaj.

Źródło: https://www.qmatic.com/blog/appointment-scheduling-tips