Licznik klientów i konwersja

Dokładny pomiar ruchu wewnątrz sklepu

Licznik klientów, konwersjaDotąd, aby obliczyć współczynnik konwersji, detaliści opierali się jedynie na rozwiązaniach służących do pomiaru ruchu, czyli tradycyjnych liczników wejść do sklepu. Jednak specjalistyczne rozwiązania o ściśle zawężonej funkcjonalności są nieefektywne z punktu widzenia kosztów zakupu, instalacji oraz utrzymania. Dane, które oferują proste liczniki Klientów nie są powiązane z danymi z innych źródeł, co sprawia, że analiza jest mocno spłycona. Coraz więcej detalistów zamierza wdrażać strategię wielokanałowości sprzedaży i w związku z tym posiadanie jednej wszechstronnej platformy, która gromadzi i analizuje dane z różnych źródeł, staje się niezbędne do pełnego zrozumienia biznesu.

RetailNext jest wszechstronną platformą analityczną, która mierzy kompleksowo ruch i konwersję. Dzięki niemu można zmierzyć liczbę klientów, częstotliwość odwiedzin oraz kierunek ich przemieszczania się po Twoim sklepie i w jego pobliżu. Platforma zawiera również narzędzia pozwalające zrozumieć zachowania klientów podczas ich pobytu w sklepie i sprawdzić, w jaki sposób Twoje decyzje wpływają na sprzedaż. Proponowany przez nas licznik Klientów – RetailNext – pomaga Ci na co dzień optymalizować wyniki sklepu, automatycznie oblicza konwersję i analizuje najważniejsze wskaźniki w korelacji z innymi krytycznymi informacjami. Dowiedz się jak działa Licznik klientów oraz konwersja z naszego wpisu na Blogu poświęconemu tym zagadnieniom.

Zalety i funkcje

Wzrost efektywności poprzez zestawienie wyników pomiaru ruchu z danymi z innych źródeł

  • Zbieranie i analizowanie dokładnych danych na temat kupujących, ich wieku i płci
  • Wykluczenie personelu z wyników analizy (licznik Klientów w ogóle nie bierze pod uwagę personelu)
  • Wykrywanie urządzeń mobilnych klientów w celu gromadzenia dodatkowych informacji, takich jak: nowy, powracający klient, średni czas pobytu w sklepie, średni czas pomiędzy wizytami, procent przechodniów, którzy decydują się na wejście do sklepu.

Poprawa jakości usług i redukcja kosztów poprzez optymalizację czasu pracy personelu

  • Identyfikacja cyklu ruchu klientów w ciągu dnia, tygodnia lub roku (precyzyjny licznik wejść do sklepu),
  • Dopasowanie ilości personelu do liczby klientów w celu optymalizacji obsługi.

Oszczędność czasu dzięki szybkiemu i wszechstronnemu dostępowi do informacji

  • Natychmiastowy alert oparty na predefiniowanych kryteriach ruchu
  • Analizowanie wskaźników konwersji sklepu, sieci lub regionu, dla dowolnego okresu czasu
  • Dostęp video do dowolnego sklepu w dowolnym czasie, umożliwiający bieżący monitoring klientów
  • Dostęp do szczegółowych danych z jednego sklepu, sieci lub regionu za pomocą przeglądarki internetowej  lub urządzeń mobilnych.

Wzrost wydajności poprzez porównanie sklepów

  • Automatyczne obliczanie wskaźników konwersji, trendów i parametrów odstających od normy
  • Identyfikacja sklepów o wysokiej wydajności pod kątem wyłonienia najlepszych praktyk
  • Wsparcie dla mało skutecznych sklepów i realizacja naprawczych programów szkoleniowych.

Oszczędność kosztów i zasobów przy wykorzystaniu istniejącej infrastruktury

  • Pełna integracja z większością systemów POS
  • Łatwe wdrażanie kamer IP i kamer analogowych
  • Użycie mniejszej liczby kamer o większej wszechstronności
  • Pełna integracja z grafikiem pracy personelu w celu optymalizacji wskaźnika relacji pomiędzy liczbą pracowników, a liczbą klientów (na podstawie danych prezentowanych przez licznik wejść do sklepu)
  • Benchmark wyników w skali całej sieci sklepów.

Pomiar skuteczności działań marketingowych i promocji

  • Łatwiejsza ocena popularności kampanii marketingowych
  • Lepsze zrozumienie ścieżki prowadzącej do zakupu.