Wartościowe zakupy chętniej robimy w sklepie stacjonarnym

Krzysztof Sutkowski

Sales Assistant

Rynek e-commerce od dłuższego czasu stale rośnie, spędzając sen z powiek właścicielom sklepów stacjonarnych. Jednak wciąż są produkty, po które konsumenci chętniej wybierają się do sklepu, niż na stronę internetową. Ostatnie badanie przeprowadzone przez firmę PushON wykazało, że osoby robiące zakupy o większej wartości, zwłaszcza w sektorze nowych technologii i sprzętu RTV/AGD, z przyczyn bezpieczeństwa bardzo rzadko decydowały się nabyć przedmioty drogą e-commerce.

Według badań 62% kupujących wolałoby zrobić większe zakupy w punkcie sprzedaży. Z Kolei 82% ankietowanych uważa, że ta forma zapewnia większe bezpieczeństwo w przypadku zakupu drogich przedmiotów. Swój wybór argumentują możliwością zobaczenia „na żywo” i przetestowania pożądanego przedmiotu, przed podjęciem ostatecznej decyzji. Jest to jak najbardziej dobra wiadomość dla właścicieli sklepów w tradycyjnym formacie.

Co więcej, okazało się, że zmieniają się także trendy zakupowe. Bardzo często słyszeliśmy o tym, że klienci traktują sklepy stacjonarne tylko jako showroomy do zapoznania się z przedmiotem, a po jego zakup i tak udawali się do internetu, w którym odnajdywali sklep z najkorzystniejsza ofertą. Badanie to ujawniło, że osoby, które przyjadą do sklepu, aby zapoznać się z poszukiwanym produktem, są skłonne kupić go od razu na miejscu, jeśli towar jest dostępny. Zatem każdą z nadarzających się okazji należy wykorzystać. Podczas gdy klient znajduje się w sklepie, jest kilka kluczowych rzeczy, które sprzedawcy mogą zrobić, aby jak najlepiej wykorzystać tę okazję i uzyskać najważniejszą sprzedaż:

  • Publiczne Wi-Fi – oferuj rabaty dla klientów znajdujących się w Twoim sklepie za skorzystanie z udostępnianej im sieci Wi-Fi i dokonaniu płatności online. Dowiesz się też, jakie strony internetowe odwiedzają podczas zakupów.
  • Analityka – mierz liczbę klientów odwiedzjących Twój sklep i porównuj z liczbą zakupów.
  • Mobilne punkty sprzedaży – w okresach nasilonego ruchu wprowadź mobilne punkty sprzedaży. Klienci nie będą musieli długo czekać w kolejce do kasy i tym samym zmniejszysz ryzyko rezygnacji z zakupu.
  • Digital signage – wykorzystaj system digital signage do wyświetlania klientom materiałów marketingowych oraz ofert promocyjnych, zachęcających do zakupu na miejscu, w sklepie.

Pewne jest, że sprzedawcy detaliczni muszą stworzyć kanał komunikacji z klientami, którzy rezygnują z zakupów w punkcie sprzedaży na rzecz sklepów internetowych. Więcej o tym zjawisku pisaliśmy w jednym z naszych wpisów, do którego lektury serdecznie zapraszamy.