Skontaktuj się z nami: +48 22 862 45 88 iflow@iflow.pl

Dlaczego klienci zachowują się jak nastolatki i co możemy z tym zrobić

Top 5 Trendów Retail

 

Klienci nowych generacji stają się coraz bardziej wymagający, przez co na stałe zmieniają krajobraz świata sprzedaży. Poniżej kilka trendów, które w RetailNext zostały wyróżnione mianem najważniejszych w roku 2015.

 

1.Połączenie tradycyjnych i multimedialnych kanałów docierania do klienta

Niejednokrotnie pisaliśmy już na naszym blogu jak ważna jest dla klientów możliwość obcowania z marką na wiele różnych sposobów – nie tylko poprzez bezpośredni kontakt w lokalu. Dlatego też stworzenie przynajmniej jednego kanału cyfrowego, jako dodatku do posiadanego sklepu jest absolutnym minimum. Dlaczego? Ponieważ klient musi czuć, że ma pod ręką produkt, którego potrzebuje w każdej chwili – budowanie siły marki poprzez kontakt z klientem na wielu płaszczyznach staje się kluczem do prowadzenia odnoszącego sukces biznesu. Dzięki takim zabiegom z łatwością można tworzyć np. pakiety lojalnościowe nie licząc już wszelkich statystyk, które można prowadzić dzięki marketingowi multikanałowemu.

 

2.Dostosowanie swoich placówek do nowoczesnych standardów z zachowaniem wszelkich kryteriów Customer Experience

Sklepów, które są po prostu estetyczne oraz dobrze wyposażone jest bardzo wiele – centra handlowe wypełnione są lokalami, które można uznać za przyzwoite lub nawet bardzo profesjonalne. Niestety dla klienta wyjście na zakupy nie jest już prozaiczną czynnością – wydawanie przez nich pieniędzy musi wiązać się z tym, że w cenie dostaną coś więcej niż tylko produkt. Stworzenie u klienta poczucia istotności oraz wyjątkowości jest kluczem do udanych stosunków i utrzymania lojalnego konsumenta.

3.Wykorzystywanie technologii w celu samodoskonalenia

Wykorzystywanie platform analitycznych służy nie tylko do poprawiania wyników finansowych firmy – bardzo często zdarza nam się pisać o tym jak można wykorzystać RetailNext do budowania marki, jako takiej. Stosowanie wszelkich pomiarów, rozpowszechnianie firmy w mediach społecznościowych, tworzenie kanałów komunikacyjnych – technologia pomaga budować prężnie działający biznes również poza placówką, co jest w dobie internetu absolutnie kluczowe.

 

4.Poprawki wewnątrz firmy

Platformy takie jak RetailNext pozwalają w bardzo prosty sposób wyeliminować nierentowne rozwiązania ze sklepu, co sprawia, że na koncie firmy pojawiają się środki, których do tej pory tam nie było. Zainwestowanie dużych pieniędzy na przykład w witrynę nie zawsze okazuje się być dobrym pomysłem, ponieważ jest ona nieskuteczna – wtedy są to pieniądze wyrzucone w błoto. To samo tyczy się mebli, których używamy i wystroju, na który się decydujemy – RetailNext pozwala na sprawdzenie, które obszary w sklepie są najczęściej odwiedzane i w ten sposób daje możliwość optymalnego zagospodarowania przestrzeni, ustawienia personelu itd.

 

5.Wygoda

Klienci mają coraz mniej czasu i coraz mniej pieniędzy do wydania w sposób stricte luźny – dlatego kiedy już decydują się na skorzystanie z usług Twojej firmy, pamiętaj by wszystko odbyło się sprawnie i bez komplikacji. Przeanalizuj swoją politykę zwrotów, gwarancje oraz reklamacje – eliminując zbędne kroki sprawisz, że klient pomimo tego, że produkt zepsuł się lub nie był z niego zadowolony, nie miał problemu z odzyskaniem pieniędzy bądź wymianą towaru.