Wpływ kolorów na wybory klientów

Krzysztof Sutkowski

Sales Assistant

Wpływ kolorów na wybory klientów Jednym z najbardziej niedocenianych sposobów na pozostanie na czele konkurencji jest wykorzystanie… kolorów!
Liczne badania dotyczące zachowań klientów udowodniły, że w wielu przypadkach jednym z najważniejszych czynników, które klient bierze pod uwagę dokonując wyborów konsumenckich jest właśnie kolor np. opakowania produktu. Na potwierdzenie tej teorii przedstawiono wiele przekonujących statystyk m.in. 1) 84,7% konsumentów potwierdziło, że najważniejszym czynnikiem podczas wybierania produktu jest jego kolor 2) Kolor zwiększa rozpoznawalność marki aż do 80% 3) 92,6% konsumentów uważa, że w produktach najważniejsze są walory estetyczne i wizualne. Podsumowując te badania poniższa ilustracja (źródło – retailnext.net/blog) ukazuje niektóre aspekty tego, w jaki sposób kolor wpływa na zachowania klientów. The-Business-of-Colour-Psychology