Zaangażuj 100% klientów korzystających z urządzeń mobilnych bez użycia aplikacji!

Jacek Osiński

Sales & Project Manager

Urządzenia mobilne już od dłuższego czasu są nieodłącznym elementem naszej codzienności. Towarzyszą nam w pracy, na spotkaniach, w domu – nie inaczej jest na zakupach. Klienci coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych, aby lepiej poruszać się w świecie sprzedaży, obfitującym w liczne oferty, konkurencyjne marki, promocje i pakiety lojalnościowe.
Jeszcze nie tak dawno urządzenia mobilne były traktowane jako zagrożenie. Z czasem sprzedawcy odkryli prawdziwy potencjał leżący w strategiach marketingu mobilnego, w szczególności możliwość wysyłania spersonalizowanych komunikatów do klienta w określonym czasie. RetailNext od dłuższego czasu testowało rozwiązania dotycząca angażowania klienta poprzez kanały mobilne, lecz istniejące rozwiązania obejmują zainstalowanie aplikacji mobilnej.
marketing mobilny
To znacząco obniża skuteczność prowadzenia kampanii. Najczęściej na pobraniu aplikacji się nie kończy, należy jeszcze zarejestrować się jako nowy użytkownik. Takie rozwiązania zużywają pamięć urządzenia mobilnego i przede wszystkim cenny czas klienta.

Kluczem było znalezienie sposobu, który nie wymagałby użycia aplikacji. Ten sposób udało się znaleźć.

Mobile EngageZałożona w Chicago firma Pikato stworzyła platformę pozwalającą docierać bezpośrednio do klientów bez użycia aplikacji. Potrzebna jest tylko sieć Wi-Fi sklepu, do której klient może się połączyć – po połączeniu proces odbywa się automatycznie. W październiku 2015 RetailNext połączyło swoje siły z Pikato w rezultacie tworząc kompleksową platformę łączącą w sobie pogłębioną analitykę jak i możliwość prowadzenia marketingu mobilnego.