Oto dlaczego e-mail marketing powinien dostać drugą szansę – cz.2

Handel detaliczny nie umarł, ale bardzo szybko się zmienia
11 grudnia 2017
Najważniejsze trendy e-commerce 2018
5 stycznia 2018

Po wprowadzeniu do tematu e-mail marketingu w poprzednim wpisie, nadszedł czas na ciąg dalszy. O tym jakie są inne zalety tej formy komunikacji przeczytasz poniżej.

Spersonalizowany przekaz dodaje wartość

Klienci mogą ignorować wiadomości marketingowe, które są według nich bezosobowe lub ogólne. Jednakże, gdy wiadomość jest spersonalizowana i skierowana bezpośrednio do odbiorcy, siła przekazu jest zdecydowanie silniejsza i odbiorca będzie bardziej skłonny do interakcji. Chociaż media społecznościowe to również popularne medium marketingowe, pamiętać należy, że za pośrednictwem tych kanałów realizowany jest powszechny, niespersonalizowany, przekaz do szerokiego grona odbiorców.

Podczas gdy niektóre wiadomości e-mail są bardziej ukierunkowywane na profil odbiorcy w oparciu o jego preferencje zakupowe, można wejść na jeszcze bardziej zaawansowany poziom i tworzyć wysyłki targetowane, biorąc pod uwagę dotychczasową historię zakupów klienta lub jego wyszukiwania w sieci. Na przykład, jeśli klient ostatnio przeglądał czarne koszulki, możesz wysłać e-mail prezentujący inne modele czarnych koszulek, które mogą być dla niego interesujące.

Co więcej, wiadomości e-mail mogą być obszerniejsze od treści komunikowanych w kanałach społecznościowych. Zasadniczo, treść przekazu powinna być każdorazowo dopasowana do wymaganego poziomu szczegółowości, tak aby komunikat był zrozumiały i nieprzytłaczający treściowo odbiorcy.

Łatwo stworzyć przekaz i zmierzyć jego skuteczność

Niektóre wiadomości e-mail wykorzystują skomplikowane szablony, zaawansowane grafiki, a nawet filmy. Jednak prosta wiadomość e-mail jest równie skuteczna. W ten sposób można łatwo tworzyć skuteczne kampanie e-mailowe bez potrzeby posiadania umiejętności programowania HTML oraz nadmiernego wysiłku.

Jeśli jednak zdarzy ci się skorzystać z tych funkcji, możesz w przyszłości użyć podobnego szablonu dla każdej spersonalizowanej wiadomości. Dzięki temu uzyskasz wspaniały efekt i zaoszczędzisz czas, nie rezygnując jednocześnie z korzyści, jakie daje przekaz ukierunkowany na odbiorcę. Ponadto, dostępne są bardzo przyjemne dla użytkowników programy umożliwiające masowe wysyłki, a przy tym oferujące wartość dodaną w postaci analizy konwersji i współczynnika otwieralności wiadomości.

Podsumowując

E-mail marketing nie zawsze skupia uwagę przedstawicieli sektora detalicznego na jaką zasługuje. Jednak ze względu na wyjątkową opłacalność i niesamowitą zdolność docierania do klientów w wysoce spersonalizowany sposób, ten kanał komunikacji nie powinien tracić na znaczeniu, a wręcz przeciwnie. Jest wysoce prawdopodobne, że jeśli zestawiłbyś bieżące działania marketingowe z walorami e-mail marketingu, bilans dla tego drugiego będzie bardzo korzystny i to właśnie ten rodzaj marketingu powinien zajmować czołowe miejsce na liście twoich marketingowych aktywności.